четвер, 27 вересня 2012 р.

Теми для ДЕПУТАТСЬКИХ ЗАПИТІВ

Проїхавши селами свого виборчого округу (Карлівський №149), кандидат у народні депутати України, полтавський журналіст Олександр КУЛИК занотував у блокнот теми для депутатських запитів, які він одразу, після обрання 28 жовтня народним депутатом України, озвучить з трибуни Верховної Ради України.


Сільські дороги розбивають великотоннажні автомобілі орендарів-олігархів

Одним з перших моїх законопроектів, в разі обрання мене 28 жовтня депутатом Верховної Ради, буде законопроект про податок на дороги від великотоварних сільгосппідприємств, холдингів. Вони масово заволоділи земельними паями колишніх колгоспників, заробляють мільйони гривень на родючих полтавських чорноземах, а селянам платять мізерні відсотки (навіть 15% - це мало) і перетворили сільські дороги на решето. Всі бачать, як постійно курсують туди-сюди їхні великотоннажні автомобілі. Я на власні очі це бачу, об’їхавши уже 182 села свого виборчого округу. Жахлива картина!
З села Кустолове Новосанжарського району двоє хлопців на скутері порадили мені їхати в Круту Балку польовою дорогою, аніж об’їжджати асфальтованою аж через Драбинівку, сказали, що польова краща. Але я поїхав асфальтівкою. Мамо рідна! І це та дорога, де господарює холдинг “Чиста криниця”, керівництво якої сьогодні агітує голосувати за Партію регіонів і її кандидата? По цій дорозі напередодні в Драбинівку звозили агітаторів для “таємної розмови”. Один з її учасників повідомив мені, що “накачували” -  правдами і неправдами дати 28 жовтня результат за провладну партію. Подібне я почув 25 вересня в Оленівці Козельщинського району, де руку за регіони тягне керівництво сільгосппідприємства “Добробут”, а полагодити 800 метрів дороги до залізничного роз’їзду Куликівка у них бажання немає. Сотні людей з навколишніх сіл б’ють там ноги і колеса легковушок. А виїзд з Лутовинівки на трасу Полтава-Кременчук! Не те що проїхати - просунутися на чотирьох колесах не можливо. Обірвав я там на своїй “Опель-астрі” вихлопну трубу. А рейсовий автобус тут може навіть перевернутися… Як депутат, я вимагатиму від парламенту закону, за яким “чисті криниці”, “добробути”, “аршиці” та їм подібні сплачуватимуть податок на дороги напряму в казну місцевої ради. Щоб ті могли цими коштами підтримувати дороги в належному стані.


“Гадяч-Сир” заборгував селянам сотні тисяч гривень, а Вікторія Пусан з Карлівки півроку не може спокійно спати

Через гроші - 77 636 гривень. Саме стільки “Гадяч-Сир” заборгував селянам Максимівської, Голобородьківської сільрад Карлівського району і Кошманівської сільради Машівського району. А при чому тут вона - Вікторія Борисівна?
-Я ж заготовачем працювала у Селещині, на молокозбиральному пункті, що належав “Гадяч-Сиру”, - розповідає мені схвильовано 19 вересня у Карлівці. - Сьогодні я і ще один заготовач, Валентина Крупа (вона обслуговувала селян Абрамівської і Андріївської сільрад Машівського району), відіслали скаргу в обласну прокуратуру, бо Карлівська не допомогла. І міліція відмовилася порушувати кримінальну справу. Заготовачами ми вже не працюємо, бо той пункт у Селещині “Гадяч-Сир” закрив і забрав усі документи. На наші телефонні дзвінки, десятки есемесок керівники “Гадяч-Сиру” перестали відповідати. А мені щодня, вдень і вночі, телефонують селяни, у яких я збирала молоко. Назбирала на 77 тисяч, а Валентина Крупа на 54 тисячі. А грошей для розрахунку “Гадяч-Сир” не прислав. Що мені казати людям? Їх близько ста - обманутих з квітня місяця. “Ти брала, ти й віддавай”, кричать мені по телефону. Спати не можу! Страх, як боляче. Уже й до адвоката звернулася, так він сказав, що доб’ється від “Гадяч-Сиру”  тих грошей, але ж 10% від суми візьме собі. Тобто, мені йому доведеться платити. А чим? Та я ж і не винна. Їхала щодня до здавачів молока, переказувала їм обіцянки керівників “Гадяч-Сиру”. Люди вірили і продовжували здавати молоко. Така ж біда на голови ще двом заготовачам - Гавриш Лілі, вона в Білухівці збирала молоко, і Тетяні Пальосі, яка в Селещині збирала.
Усього понад 100 тисяч гривень заборгував “Гадяч-Сир” машівським і карлівським селянам. Борг станом на квітень 2012 р. З того часу жодної гривні власники корівок не отримали. Відтак втратили можливість зібрати своїх діток до школи, придбати заплановані речі, купити сіна для корівок, бо своє через засуху не в усіх вродило. Вони здавали молоко майже за безцінь - по 1,7 грн. за літр. І тих не отримали.
- Тепер ось мовби Азаров підвищив до 2 гривень, - каже Вікторія Пусан. - Ми готові кричати до нього: якщо маєш вплив на молокозаводи, то чому не вимагаєш з них борги? Знаю, що “Гадяч-Сир” не тільки в Карлівському і Машівському обділив селян, а й у Полтавському районі. Що ж це за влада, яка не здатна захистити людину?
Як кандидат у народні депутати, я, Олександр Кулик, цією публікацією інформую обласну прокуратуру для вжиття заходів щодо керівників “Гадяч-Сиру” і повернення селянам грошей. Нагадую, що згідно з чинним законодавством правоохоронні органи на інформацію в пресі зобов’язані реагувати.

Олександр КУЛИК, кандидат у народні депутати від Карлівського, Кобеляцького, Козельщинського,  Машівського, Новосанжарського, Чутівського районів.